Straatmeubilair

Natural Traffic Sign met hennepvezels

banner

Natural Traffic Sign bestaat uit restanten hennepvezels en een 100% fossielvrij, niet-toxisch bindmiddel. Het is een 100% plantaardig composiet waarvan de grondstoffen lokaal worden verbouwd, geoogst en verwerkt. Het verkeersbord en de draagconstructie zijn een co-ontwikkeling van HR Groep Streetcare en Plantics ‘Superior Natural Materials’.

Natural Traffic Sign symboliseert klimaatneutrale productie- en materiaaltoepassingen. De productie van draagconstructies en panelen vindt volledig automatisch plaats op basis van groene energie en de afwerking is in handen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De natuurlijke uitstraling bevestigt de pure plantaardige samenstelling van materialen. Het object ademt harmonie met zijn omgeving. Na een technische levensduur van minimaal 20 jaar is de drager composteerbaar volgens EN13432. Folie kan mechanisch van de drager worden gescheiden.

Nabasco®Sign verkeersborden

banner

Nabasco®Sign is een biocomposiet verkeersbord dat bestaat uit Nederlands riet, kalk en hars. Er wordt voor de vervaardiging  gebruik gemaakt van lokale natuurlijke reststromen. Grondstoffen die niet ten koste gaan van biodiversiteit of voedselproductie en  niet van de andere kant van de wereld komen.

De Nabasco®Sign verkeersborden voldoen aan alle eisen van geldende normen voor verkeersborden met verplichte CE-markering. De verkeersborden zijn circulair en onschadelijk voor mens en milieu. Dit is recent bevestigd door toekenning van het certificaat Cradle to Cradle Bronze. In vele gemeenten zijn de Nabasco®Sign borden inmiddels onderdeel van het straatbeeld.

PRESENTATIE NABASCO – klik

 

SOLID BAMBOO

banner

Ook in de bouw groeit ‘t besef dat het anders moet. BIO-BASED – CIRCULAIR.
Als je dan kiest voor een “renewable-source”, kies dan voor de snelst groeiende boom/plant.
Solid Bamboo: de duurzaamheidskampioen
Gemiddeld iedere 5 jaar te oogsten, gaat een leven lang mee en heeft superieure technische eigenschappen.

VEEL GESTELDE KRITISCHE VRAGEN:
Zit er niet veel lijm in bamboe?
• Bijna niet, wij gebruiken suiker i.p.v. lijm.
Vervoer met vervuilende containerschepen?
• TU-Delft: Milieubelasting 20 voetcontainer China – Rotterdam gelijk aan 20 voet container per truck na ca. 950km.
• 1 containerschip met 24.000 containers vervoert bijna 500 miljoen kg.

PRESENTATIE SOLID  – klik

Straatmeubilair van gerecycled plastic

banner

 

Onze visie is een circulaire wereld, waar we gebruiken wat we al hebben, waar we minder importeren en minder exporteren en waar we lokale oplossingen zoeken voor lokale vraagstukken.

Wij zien geen plasticafval, maar een waardevolle grondstof. Een grondstof die wij gebruiken voor het maken van duurzame producten voor de buitenruimte.

Wij maken producten voor de buitenruimte en willen zo ook bijdragen aan de leefbaarheid van onze steden. Save plastics richt complete parken in met banken, picknicksets en lantaarnpalen, bouwt bruggen en steigers, plaatst kilometers beschoeiing en zelfs groene gevels in de steden.

 

PRESENTATIE SAVE PLASTICS – klik